CzechTourism hledá nejlepší turistické nabídky v Česku

PRAHA – Podle všech prognóz by se kvůli ekonomické krizi letos mělo dařit více domácímu cestovnímu ruchu. Ten se chystá agentura CzechTourism podpořit také novou soutěží Ceny Kudy z nudy 2009, při které budou veřejnost a odborníci vybírat nejatraktivnější turistické nabídky portálu kudyznudy.cz. Podnikatelům, jejichž nabídka v soutěži uspěje, agentura poskytne rozsáhlou propagaci. Soubor oceněných nabídek pak následně vyjde také v knižní podobě.

„Rádi bychom motivovali české turisty k cestování doma a zároveň pomohli podnikatelům s propagací jejich nabídek,“ vysvětluje základní myšlenku soutěže ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Nejlepší turistické nabídky bude agentura vybírat z databáze portálu Kudy z nudy, kde je jich dnes soustředěno na dva tisíce. Své aktivity tu mohou podnikatelé prezentovat zcela zdarma.

Soutěž startuje 1. března a do 30. dubna budou o nominacích rozhodovat návštěvníci portálu Kudy z nudy. Své favority budou hledat ve 14 podkategoriích: od adrenalinových aktivit, přes zimní sporty nebo výlety za poznáním či zábavou. V květnu pak budou redaktoři portálu ověřovat, zda u těchto nabídek běžný turista avizované služby skutečně dostane.

V červnu předají redaktoři ověřených deset tipů v každé podkategorii odborné porotě, složené např. ze zástupců CzechTourism, MMR ČR, Asociace krajů, Asociace turistických regionů a médií. Ta rozhodne nejen o vítězích Ceny portálu Kudy z nudy, ale i o nositelích Ceny turistických regionů. Její účastníky budou nominovat přímo zástupci krajů a turistických regionů, kteří dostanou šanci upozornit na to nejlepší ve své oblasti. V jednom z patnácti českých turistických regionů může o přízeň poroty usilovat až 10 nabídek.

Pozitivní dopady soutěže mohou díky zvýšenému zájmu návštěvníků o portál www.kudyznudy.cz pocítit teoreticky všichni podnikatelé, u nominovaných 200 nabídek, které se objeví v knižním výběru, jde už o
dopad jistý. Hmatatelný přínos ale čeká především na ty nejlepší. Dobré umístění v jednotlivých podkategoriích zajistí jejich zvýhodnění při vyhledávání na portálu, zařazení do propagačních materiálů či do
prezentací pro zahraniční touroperátory a novináře. Vítězové obou kategorií se budou po celý rok těšit exkluzivní publicitě na všech informačních kanálech agentury: na webech, v informačních centrech agentury a také v kancelářích CzechTourism v zahraničí.

Celá soutěž čerpá z podnikatelské praxe a tam také směřuje. Slavnostní vyhlášení nejlepších turistických nabídek bude spojeno s workshopem pro podnikatele, kde jim budou představeny mj. projekty zaměřené na certifikaci služeb a zejména možnosti spolupráce s agenturou CzechTourism. „Ročně se účastníme nebo přímo sami pořádáme desítky zajímavých akcí, podnikatelé ale o nich často nevědí. Workshop bude ideální příležitostí, jak jim činnost naší organizace přiblížit,“ shrnuje Rostislav Vondruška.

Soutěž Ceny Kudy z nudy 2009

Vyhlašovatel soutěže:

Agentura CzechTourism

Kategorie soutěže:

1 Ceny portálu Kudy z nudy

1.1 Adrenalin

1.2 Koupání a vodní sporty

1.3 Cykloturistika

1.4 Fitness a sport

1.5 Golf

1.6 Gurmánská turistika

1.7 Jezdectví a pobyty na farmě

1.8 Lázeňská turistika a wellness

1.9 Organizovaná turistika

1.10 Pěší turistika

1.11 Vodní turistika

1.12 Za poznáním

1.13 Za zábavou

1.14 Zimní sporty

2 Ceny turistických regionů ČR

2.1 Praha

2.2 Okolí Prahy

2.3 Jižní Čechy

2.4 Šumava

2.5 Plzeňsko

2.6 Západočeské lázně

2.7 Severozápadní Čechy

2.8 Český sever

2.9 Český ráj

2.10 Východní Čechy

2.11 Vysočina

2.12 Jižní Morava

2.13 Střední Morava

2.14 Severní Morava a Slezsko

2.15 Krkonoše

Harmonogram soutěže:

  • 1. 3. 2009: start soutěže
  • Březen-duben: nominace nabídek
  • Květen: prověření nominovaných
  • Červen: zasedání poroty, vyhodnocení
  • Konec června: slavnostní vyhlášení cen, workshop

Manažerka projektu:

Štěpánka Orsáková
tel. + 420 221 580 486
e-mail: katalog@czechtourism.cz
(c) Markéta Chaloupková, mediální odd. agentury CzechTourism